23 maart - Kuala Lumpur

23 maart 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Wat een luxe deze ochtend. We hoeven pas om 9.15 uur met de bus mee. We zijn er allemaal weer bij voor een eerste bedrijfsbezoek in Kuala Lumpur. Na een heerlijk en uitgebreid ontbijtbuffet, worden we met de bus gebracht naar de wijk Cyberjaya waar zich o.a. MaGIC bevindt.

Precies op tijd worden we heel hartelijk ontvangen. Het valt op dat zowel in Singapore als in Maleisië de bezoeken accuraat en op de afgesproken tijden worden georganiseerd. Niets te merken van ‘rubber time’!

bezoek Magic

MaGIC is een initiatief van het Ministerie van Financiën, met als missie “to build a sustainable entrepreneurship ecosystem. To catalyze creativity & innovation for long term nation impact”.

Dat valt ook op. Elk bedrijf/instelling dat ons ontvangt begint de presentatie met een duidelijke visie en missie. Wat een helderheid!

Onze enthousiaste gastvrouw (opnieuw een powervrouw!) vertelt vol passie over het bouwen van een community rondom ‘haar entrepreneurs’. Door het geven van trainingen, bootcamps, adviezen, faciliteren van workspaces bouwt Magic met hun “magicians” een krachtige community van startups/entrepreneurs.

bedankje

Het gebouw ademt een informele, innovatieve en creatieve sfeer.

MaGIC ligt in het Science Park Cyberjaya, waar volop gebouwd wordt.

Na een korte presentatie over Cyberjaya en een rondleiding spreken we met een tweetal startende ondernemers die dankzij de faciliteiten van MaGic een vliegende start hebben kunnen maken. Heel inspirerend!

ons bezoek aangekondigd

Opnieuw vol energie stappen we in de bus terug naar het hotel. De busreizen zijn de perfecte plek om naast die ene HBO-I collega te zitten om even bij te praten of ervaringen uit te wisselen. Ook tijdens de lunches en diners is het even snel netwerken.

Na de lunch in het hotel ontmoet een selecte groep van onze deelnemers een vertegenwoordiging van een vergelijkbare instantie als de Kamer van Koophandel. Om 17.00 uur worden we allemaal weer verwacht in het hotel voor een netwerkborrel met vertegenwoordigers van de Ambassade en een aantal bedrijven. Een waardevolle activiteit!

netwerkborrel (3)

Het dinerbuffet vindt daarna ook plaats in het hotel. We praten gezamenlijk na over weer een inspirerende dag in deze tour. Morgen alweer de laatste dag…

1. Johan Huitema:
    23 maart 2017
    Het bezoek was erg interessant en inspirerend!