Reizen naar Kuala Lumpur

22 maart 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

De tijd in Singapore zit er op. Om kwart over 11 in de ochtend moeten we ons verzamelen voor vertrek naar het vliegveld. Iedereen beleeft de ochtend op zijn eigen manier. Nog even werken, een souvenirtje kopen, een laatste wandeling door Chinatown...

Maar dan is het toch zo ver. Met twee bussen vertrekken we naar het vliegveld. Dag Singapore!

Groepsdynamiek

Hoe grappig is het om te zien dat zelf de meest doorgewinterde reizigers meegaan in de groepsdynamiek. Zelf niet meer weten hoe laat en waar je moet zijn, Vergeten dat je nog een fles water in je rugzak hebt. Het lijkt alsof we alleen nog maar kunnen functioneren op instructies van onze reisleider Kees. Ook wel eens lekker hoor! Als groep inchecken en als groep in het vliegtuig bij elkaar zitten. Niet hoeven na te denken, maar gewoon wachten op aanwijzingen.

incheck (2)

Kuala Lumpur

De vlucht is heel kort. Het lijkt wel alsof we langer getaxied hebben met het vliegtuig dan gevlogen. Op het vliegveld verloopt alles weer voorspoedig. Wachten totdat Kees zegt dat we naar de bus mogen lopen...

Wat Kees niet had voorzien is dat we alle koffers en deelnemers eigenlijk niet in 1 bus passen. Maar daar heeft de buschauffeur en onze nieuwe plaatselijke reisleider wel een oplossing voor. Gewoon in het gangpad.

bus 2

Het hotel is een welkome verrassing! Maar we hebben deze laatste paar dagen weinig tijd om de stad te verkennen, dus een ieder probeert al zo veel mogelijk van de stad en omgeving te weten te komen. Te voet, met de bus, monorail of in een taxi. De stad Kuala Lumpur voelt en ruikt compleet anders dan Singapore. We kijken uit naar de volgende dagen.