Nog even de toerist uithangen

19 maart 2017 - Singapore, Singapore

Het is zondag. Dus ook de deelnemers van de HBO-I conference tour mogen nog een dagje weekend vieren. Na een bijzonder ontbijt in een bijzondere ontbijtruimte (hoe kunnen daar ooit met zijn 41-en in?), vertrekken we voor het eerst met de hele groep in één bus voor een sightseeing tour Singapore.

in de bus!

1 Casey onze reisleider

Onder leiding van onze zeer kundige en grappige reisleider Casey, leren we alles over Singapore. Na Londen en New York het financiële metropool van de wereld. Met een bijzondere populatie van Chinezen, de originele bevolking, Maleisiërs en Indiërs. En 9 religies. Allemaal in 1 landje.

Na een wandelingetje in het Indiase district zijn we de eerste deelnemer al kwijt. Gelukkig vindt Erik zelf de bus terug.

Kleurrijk

We horen dat het land Singapore "Leeuwenstad" betekent, maar dat het eigenlijk "Tijgerstad" moet heten.

We nemen een kijkje bij Marina Beach, met zijn prachtige architectonische gebouwen.

Leeuw en Vis

En we bekijken Singapore vanaf grote hoogte, vanaf de 62e verdieping blijven we foto's maken onder het genot van een cola of een sprite.

Hoeveel Aziaten en hoeveel Europeanen in een liftOp naar duizelende hoogte

Uitzicht op hoogte (2)

De tour sluiten we af met een lunch, waarbij de deelnemers die vegetarisch zijn aan een aparte tafel worden geplaatst. En waar we toch ineens ons eigen drankje moesten betalen (of toch niet?).

Lunch

Dan hebben we nog de middag vrij. Eindelijk was het groepsgevoel er, maar in de middag verspreiden de deelnemers zich weer over Singapore. Of naar het strand, nog een keertje Chinatown, een beetje shoppen, luieren of lekker zwemmen bij het hotel.

Om 18.45 uur stipt lopen we als een makke kudde schapen naar het restaurant vlakbij ons hotel, waarbij we van een geweldig diner geniet. Ook hier word je als vegetariër als apart geoormerkt. Dit keer met een sticker V.

de V van vegetarier

Morgen gaat de formele tour beginnen. Om 8.15 uur zijn we weer een groep!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl